هیئت محبان امام حسن مجتبی(ع)منتظران مهدی(عج)

hasanie.blog.ir
اعلانات

This Picture is for hasanie

آخرين نظرات

در روایت داریم که پیغمبر فرمود: شعبان ماه من است خدا رحمت کند کسی را که مرا در این ماه کمک کنم. معنایش این است که من رحمت للعالمین هستم. بیایید مرا با استغفار کمک کنید.

 

ماه شعبان از مقدمات ماه رمضان و فرصتی برای آماده شدن ضیافت الهی است. برای این ماه اعمالی و روایات مختلفی وارد شده است و این ماه را ماه رسول گرامی اسلام نامیده اند.

آیت الله مجتبی تهرانی در توصیه هایی اهمیت این ماه و توجه به استغفار در این ماه را این گونه ذکر کرده اند: ماه، ماه شعبان است. ماه استغفار است. ماه پیغمبر اکرم (ص) است. در روایت داریم که پیغمبر فرمود: شعبان ماه من است خدا رحمت کند کسی را که مرا در این ماه کمک کنم. معنایش این است که من رحمت للعالمین هستم. بیایید مراکمک کنید. استغفار دهید تا شما را شستشو دهم.

در حقیقت شعبان ماهی است که پیغمبر(ص) ، امتش را از گناهان شستشو می دهد. بنابراین هر چه کفران نعمت کرده ایم و بعدش هم استغفار نکردیم حالا چشمهایمان را باز کنیم و استغفار کنیم.

لذا در آداب این ماه اینگونه آمده است. اول روزه، دوم استغفار،  سوم استغفار (دو نوع استغفار) این برای این است که این ماه ماه تطهیر نبوی است.

چاپ اين صفحه

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی